top of page
  • Admin

Be Water


“Don’t get set into one form, adapt it and build your own, and let it grow, be like water. Empty your mind, be formless, shapeless — like water. Now you put water in a cup, it becomes the cup; You put water into a bottle it becomes the bottle; You put it in a teapot it becomes the teapot.”

— Bruce Lee

להיות מים הינו מצב תודעתי, בו אנחנו משאילים מתכונות המים להתנהלות היומיומית שלנו, במצבי שיגרה, לחץ ומשבר. באמצעות החלפת המצב התודעתי - שינוי המצב המוחי ממוח אדום מצב של לחץ, כאב וחוסר שליטה, למוח כחול המאפשר לנו לייצר שינוי בחוויה ובפרשנות של המציאות איתה אנו מתמודדים.

חלקינו באופן טבעי מוצאים את עצמינו רגועים יותר בהליכה ליד הים, בשחייה, בגלישה, בחופשות על שפת האגם או האוקיינוס. שאלתם את עצמכם למה? זה בדיוק בגלל זה! המים בעוצמתם השקטה מצליחים לחלחל אל גופינו ומוחנו, להרטיב ולהכחיל את האש שבתוכנו, להכניס רגיעה וזרימה.

אז איזה מונחים מעולם המים יכולים לעזור לנו להבין את המשמעות של להיות מים?

Flowing – לזרום

מים מייצרים זרימה ותנועה, אדם זורם הוא כזה המתנהג באיכות מים ומצליח לייצר תנועה וזרימה במצבי חיים. התנהלות רגשית זורמת מייצרת בריאות גופנית ונפשית גם יחד, היכולת של כל אחד מאיתנו להגיב לסיטואציות בחיים בדרך גמישה יותר, רכה יותר, מווסתת יותר. לעומת מים עומדים, עכורים המקבילים לרגש שנתקע ומייצר כיווץ גופני, עשוי להוביל לפתולוגיה נפשית.

Diving- צלילות

בעוד שצלילה היא שחייה אל מתחת לפני המים, צלילה יכולה להיות גם התכנסות, מדיטציה או כל פעילות אחרת שעוזרת לנו להשקיט את החושים והרגשות כך שהתמונה הגדולה מתבהרת. צלילות מדברת על בהירות על ראיית התמונה על תחושת השלמה. חיבור פנימי והפחתת הניתוק, אדם צלול הוא כזה המתמודד עם המציאות ויכול לייצר פרופורציה למצבים משתנים בחייו.

Waving גל- יות

גל מים הוא תנודה מחזורית הנוצרת בים, אגם או נהר. תנודות כאלו נוצרות כתוצאה מהשפעה של גורם חיצוני על גוף המים, הרוח מעוררת אינטראקציה המתחוללת בממשק שבין המים לאטמוספירה. מרגע שנוצר הגל הוא ממשיך לנוע בכוחות עצמו מכוח האינרציה. הכוחות החיצונים משפיעים עלינו, התמודדות עם קושי וכאב, זוגיות הורות, מצב כלכלי קריירה ועוד. תגובתו של הגל אשר לוקח את ההשפעה החיצונית, הקושי ומתגלגל הלאה בצורה מיטיבה בכל שלב שולח למצולות את המיותר ואוסף מים חדשים.

אז מה ניתן לעשות בכדי להיות מים:

• לדמיין מים זורמים בתוך גופך

• לדבר באיכות מים (רכות).

• לפעול כמו מים

• לנוע כמו זרימת המים

• להיזכר בתחושה של להיות מוחזק/ת בידי המטפל במים

• לשמוע את צליל המים באזניים

• להרגיש את תחושת המים החמימים על הגוף

• רחצה במקור מים

• להתבונן בתמונה של מים

כפי שהדגמנו במאמר זה, המצב התודעתי BE WATER הוא מצב נלמד ונרכש. הכניסו מים לחיים וביראו מציאות מאוזנת וטובה.


78 צפיות
bottom of page